Terveellinen ruokavalio vastustuskyvyn keskiössä

Kiireinen elämäntapa haastaa vastustuskykyä monin eri tavoin. Ruokailu ei ole aina sellaista kuin sen ideaalisimmillaan näkisimme. Lepo ja kunnon uni jää vähiin kerryttäen univelkaa sekä heikentäen palautumista päivän rasituksista. Näiden lisäksi stressitasojen ollessa korkealla nakerramme vastustuskykymme optimaalisinta tilaa merkittävästi.

On maailman helpointa sanoa ääneen perusasiat, jotka jokainen meistä tietää ainakin suunnilleen. Ihminen tarvitsee riittävästi terveellistä ja monipuolista ravintoa voidakseen hyvin. Järkevällä omalle keholleen suunnitellulla ruokavalion noudattamisella voi saada ihmeitä aikaan omassa hyvinvoinnissaan. Monipuolinen ja riittävästi proteiineja, rasvoja, vitamiineja, mineraaleja ja hivenaineita sisältävä päivittäinen ruokavalio on kaiken perusta.

Terveellinen ravinto yhdistettynä riittäviin yöuniin saa usein suustamme ulos sanat ”olen kuin uusi ihminen”. Tutkimukset osoittavat, että yli seitsemän tunnin yöuni johtaa parempaan terveyteen ja suorituskykyyn. Samalla se näyttelee merkittävää roolia kyvyssä oppia, ratkaista ongelmia sekä vaikuttaa positiivisesti henkiseen hyvinvointiin. Unen puute taas sotkee hormonitoimintaa. Unen puute saattaa lisätä ahdistusta ja stressiä. Yleensä stressaantuneina ajatus siitä, että oikein mikään ei toimi, on varsin ymmärrettävä. Stressi sotkee järjestelmämme pahanpäiväisesti muuttaen myös elimistömme immuunijärjestelmän toimintaa tehden siitä alttiimman bakteereille ja viruksille.

- Stressin purkuun olen huomannut nyt erityisen hyväksi itselleni potkunyrkkeilyn. Ylipäätään kunnon hikitreeni ja jokin mukaansa tempaava juttu, esimerkiksi läskipyöräily, vie mukavasti ajatukset pois tällä hetkellä varsin stressaavasta eristyksissä työskentelystä ja poikkeusoloista. Samalla tulee vaihtelua ja vahvistettua omaa vastustuskykyä, Dominus Nutritionin toimitusjohtaja Mika Kuki kertoo.

Normaalisti terve aikuinen sairastaa vuodessa flunssan tai pari, joskus viisikin kappaletta.

- Olisinpa se henkilö, joka voi sanoa, ettei koskaan sairasta flunssaa. Silloin on vastustuskyky kyllä todella hyvällä mallilla, Kuki jatkaa.

Nykyinen tilanne poikkeusoloissa saattaa altistaa meitä paitsi napostelulle ja helpon epäterveellisemmän ruoan äärelle, sekoittamaan normaalia elämänrytmiä sekä töiden että harrastusten ja muun liikunnan suhteen. Normaalisti ylläpitämämme hyvä vastustuskyky saattaa näiden asioiden myötä heikentyä. Tästä johtuen Dominus Nutrition on lanseerannut vastustuskyvyn tueksi IMMUNITAS™ -ravintolisän.

- IMMUNITAS™ on kokonaisvaltainen, nimenomaisesti immuunijärjestelmän normaalia toimintaa edistämään kehitetty ravintolisävalmiste. Kyseessä on erittäin vahva ravintolisä, joten ohjeenmukaisella annostuksella se on tarkoitettu käytettäväksi ainoastaan kuuriluontoisesti, noin parin viikon ajan kerrallaan. Yhden kapselin annostuksella tuotetta voidaan käyttää vaikka ympäri vuoden, tuotekehitysjohtaja Anssi Manninen kommentoi.

Ravintolisävalmistetta ei ole tarkoitettu minkään sairauden hoitoon, parantamiseen, ehkäisyyn tai diagnosointiin.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Mika Kuki, 044 010 1081, mika@dominusnutrition.fi

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 26.10.2017 alkaen.

Verkkokauppa

Dominus Nutrition Oy
Ylipääntie 438
92220 Raahe

0440101081
info@dominusnutrition.fi
www.dominusnutrition.fi
2855106-6

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat verkkopankkimaskut ja korttimaksaminen.

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Maksutoimeksiantopalvelua käyttäessäsi sinua sitoo seuraavat ehdot: Maksutoimeksiantopalvelun ehdot. (english)

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Dominus Nutrition Oy
Ylipääntie 438
92220 Raahe

0440101081
info@dominusnutrition.fi
www.dominusnutrition.fi
2855106-6

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Normaali toimitusaika on 1-2 päivää.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.